Vragen en antwoorden

Hebt u vragen over het Corporate Clients portaal van Commerzbank? Hier vindt u de antwoorden.

Hoe kan ik online banking voor mij laten activeren?

Wend u voor activering tot uw relatiebeheerder.

Online banking is voor mij al geactiveerd. Hoe kan ik mij aanmelden?

U vindt de toegang tot uw online-bankingtoepassingen bovenaan rechts op de pagina. Vul hier uw gebruikersnummer en PIN-code in. Natuurlijk kunt u zich ook aanmelden met uw GPP-stick.

Hoe maak of wijzig ik een aliasnaam?

In de plaats van met uw gebruikersnummer kunt u zich ook aanmelden bij het Corporate Clients portaal met een vrij te kiezen loginnaam (alias). Om een loginnaam aan te maken, klikt u op "Beheer" in de navigatielijst bovenaan en klikt dan op "Loginnaam".

Nu kunt u naast uw gebruikersnummer ook een persoonlijke, makkelijk te onthouden loginnaam instellen. De gekozen loginnaam moet uit minstens 8 en hoogstens 50 tekens bestaan. Toegelaten zijn de cijfers 0 tot 9, de letters A tot Z en de bijzondere tekens @, underscore, koppelteken en punt. Spaties zijn niet toegestaan. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen hoofd- en kleine letters.

U hebt een geldige iTAN-code nodig om een gebruikersnaam te kunnen instellen. Mocht u al een gebruikersnaam hebben ingesteld, dan kunt u die hier ook wissen.

Hoe kan ik de taal veranderen?

Klik om van taal te wijzigen op de link "Wereldwijd" bovenaan in de metanavigatie. Nu ziet u een wereldkaart. Daarin kunt u de gewenste regio en de bijbehorende taal kiezen.

Opgelet: na aanmelding kunt u niet meer van taal veranderen. Dan moet u zich eerst afmelden om van taal te veranderen.

Welke verschillende PIN-codes heb ik nodig?

Voor uw algemene toegang tot het Corporate Clients portaal hebt u een PIN-code nodig (de zogenaamde login-PIN-code). Om opdrachten in Global Payment Plus te ondertekenen, hebt u een PIN-code nodig die onafhankelijk is van uw toegang tot het portaal (de zogenaamde handtekening-PIN-code).

Hoe wijzig ik mijn login-PIN-code?

Om uw login-PIN-code te wijzigen, gaat u na geslaagde aanmelding naar het menupunt "Beheer". Daar klikt u op "Logingegevens (PIN-code)" en u kiest "Wachtwoord / PIN-code wijzigen".

Hoe blokkeer ik mijn login-PIN-code?

U kunt uw login-PIN-code blokkeren door in het menupunt "Beheer" te kiezen. Daarna klikt u op "Beheer PIN-code" en aansluitend op "Toegang blokkeren".

Wat moet ik doen wanneer mijn login-PIN-code geblokkeerd is?

Wanneer u driemaal een foute login-PIN-code hebt ingevoerd, wordt uw toegang automatisch geblokkeerd. Belt u ons om uw toegang weer te laten activeren.

Hoe kan ik een toepassing afsluiten?

Wend u voor het afsluiten van een toepassing tot uw relatiebeheerder.

Hoe open ik een toepassing?

Na aanmelding in het Corporate Clients portaal ziet u rechts in de navigatielijst een keuzemenu. Hier kunt u kiezen uit uw toepassingen.

Hoe kan ik een starttoepassing kiezen?

Klik in het keuzemenu onderaan op "Starttoepassing kiezen", kies uw favoriete starttoepassing en klik daarna op de knop "Starttoepassing opslaan".

Wat moet ik doen wanneer ik een toepassing niet kan openen?

Dat kan onder meer te maken hebben met het ontbreken van een autorisatie. Neem in dat geval contact op met ons.

Hoe wijzig ik mijn ondertekenings PIN code?

In de toepassing GPP kiest u op de startpagina ("Overzicht") de functie "PIN wijzigen" en u volgt de instructies.

Wat moet ik doen wanneer mijn ondertekenings PIN code geblokkeerd is?

Wanneer u driemaal een foute ondertekenings PIN code hebt ingevoerd, wordt uw toegang automatisch geblokkeerd. Belt u ons om uw toegang weer te activeren.

Na het insteken van de signature stick start de browser niet automatisch op. Wat kan ik hieraan doen?

Ga naar het station dat na het insteken van de signature stick verschijnt en klik bij een Windowscomputer op het bestand autostart.exe. Wanneer u een Macintoshcomputer gebruikt, klikt u op het bestand Start_GlobalPaymentPlus.

Na het insteken van de signature stick wordt geen station getoond. Wat kan ik hieraan doen?

Misschien bevindt u zich in een netwerk met vele stations. Schakel het eerste station van het netwerk (bv. F) uit en steek de signature stick opnieuw in. Indien nodig schakelt u nog andere stations uit.

Kan ik Global Payment Plus ook zonder signature stick/-card gebruiken?

Ja, daartoe gebruikt u een lokaal geïnstalleerde browser om u aan te melden in het Corporate Clients portaal. Zonder het gebruik van een signature stick en de bijbehorende signature-card kunt u Global Payment Plus in "read-only"-modus gebruiken, bijvoorbeeld om rekeninginformatie en de stand van orders te bekijken. Orders kunnen alleen met elektronische handtekening via de signature stick en -card geactiveerd worden.

Waar moet ik op letten tijdens de initialisatie van Global Payment Plus?

Alle belangrijke informatie en instructies over de initialisatie van Global Payment Plus vindt u in het informatieblad "Global Payment Plus – eerste stappen", dat u hier kunt downloaden (English only).

Hoe kan ik gebruikmaken van Treasury Management?

Om te kunnen gebruikmaken van treasury management hebt u toegangsgegevens nodig voor het Corporate Clients portaal van Commerzbank met een autorisatie voor Treasury Management. Uw relatiebeheerder of cashmanagementspecialist geeft u graag informatie en zal dit voor u activeren.

Hoe kan Treasury Management mij helpen bij mijn dagelijks werk?

Treasury Management is een financieel managementsysteem via het internet voor het afhandelen van cash en treasury management. Daartoe wordt een samenvatting gegeven van alle nodige informatie, indien nodig rekening houdend met het concern/de holding, filialen en dochtermaatschappijen, om zo het dagelijks werk te verlichten en de de besteding van uw liquide middelen optimaal te plannen.

Daarnaast vindt u talrijke standaard rapportagefuncties, die u snel een overzicht geven van de financiële toestand van het bedrijf en die u helpen bij de interne communicatie binnen het bedrijf. U ziet de toestand van de dagelijkse verrichtingen op de rekeningen in de juiste valuta en krijgt beleggings-/opnamevoorstellen en een simulatie van cashpooling-verrichtingen. Het dienstenpakket wordt gecompleteerd met het beheer van buitenlandse deviezen, contracten, kredietlijnen, limieten en garanties en, op verzoek van de klant, een verrekeningsmodule.

Aan welke technische voorwaarden moet mijn systeem voldoen om te kunnen gebruikmaken van Treasury Management?

U kunt Treasury Management gebruiken op elke pc met internet met een gewone standaardbrowser. Er is geen software-installatie of iets dergelijks nodig.

Heb ik bijkomende hard- of software nodig om Treasury Management te kunnen gebruiken?

Nee, meestal niet. Indien u uw betalingsverkeer via Treasury Management wilt afhandelen, hebt u wel een signature stick nodig om uw betalingsopdrachten te ondertekenen.

Wat zijn de technische vereisten om het nieuwe Corporate Clients portaal te gebruiken?

  • Het gebruik van Microsoft Internet Explorer (versie 8.x of 9.x) of Mozilla Firefox (versie 10.x (stickbrowser)/19.x of hoger)
  • Een beeldschermresolutie van minstens 1.024 x 768 pixels
  • Cookies en Javascript moeten geactiveerd zijn
Hebt u een concrete vraag en vond u geen hulp?
Misschien vindt u hier hulp onder "Vragen en antwoorden". Neemt U anders contact op met ons. U vindt uw contactpersoon op de startpagina.

Wij helpen u graag vooruit.